zondag 24 juni 2012

In de lucht met brussels airlines!



Groep 2 komt aan in Taba

Na een snelle busrit naar Taba Airport checken we in en krijgen onze seats toegewezen. We zitten deze keer op rij 21 en hebben een stoeltje aan het raam. In de vertrekhal zie ik enkele mede-passagiers naar het toilet trekken om er in een sneltreinvaart weer op zijn Belgisch uit te zien (weg strandjurkjes, slippers en zwemshorten). De jeans, hemdjes, truien en lange broeken doen hun intrede, ondanks het zonnige weer buiten. De hoop om groep 2 in levende lijve te kruisen verdwijnt prompt als we tot de vaststelling komen dat wij in de vertrekhal staan en zij ongetwijfeld in de aankomsthal aankomen. Niet eerder bij stilgestaan deze week, stom. Toch kunnen we een glimp van hen opvangen. Op de foto bovenaan zie je enkele insiders naar de bus wandelen. Met weemoed kijken we terug op een weekje eerder waar wij aan boord gingen. Dat busje rijdt hoogstens enkele meters maar het vakantiegevoel is nadien voor geen enkele meter weer weg te krijgen. Een klein uurtje later is het onze beurt en worden we met een busje naar het vliegtuig gereden.



Het vliegtuig nemen is niet direct onze 'cup of tea'. Niet omdat we niet graag op vakantie gaan maar louter omwille van vliegangst. Vooral voor mijn wederhelft is dat een wederkerend gegeven. Gewapend met een dosis 'Touristil' probeer ik hem te sussen en ben ik klaar zijn zweetaanvallen en bonkend hart op te vangen. Blijkt zijn compagnie aan de rechterzijde eveneens vliegangst te hebben. Grappig zicht om te zien hoe ze in mekaars en mijn arm knijpen (hij in de mijne, zij in de zijne) om het opstijgen draaglijk te maken. Ik zit aan het raam en zie in een oogopslag Club Med Sinai Bay helemaal links aan me passeren. Dat is even slikken maar ik verman me en geniet verder van het uitzicht.

Take off!

 
 Een glimp van Club Med Sinai Bay in de verte

In Hurghada wisselen mijn wederhelft en ik van plaats. Ik neem aan dat een plaatsje aan het raam hem iets meer op zijn gemak stelt, en is het mijn beurt om de vliegangst aan beide zijden op te vangen (graag gedaan overigens!). Na het opstijgen in Hurghada gaan we echt van de grond en vatten de 5 uur durende vlucht definitief aan. We moeten meer dan 3.600 km overbruggen.



Brussels Airlines brengt ons naar het thuisfront.
We zijn uiterst tevreden van de service aan boord. Je wordt op je vlucht zeer professioneel begeleid. Kinderen krijgen onmiddellijk een presentje. En bij deze vlucht krijgen we allemaal een spel kaarten van brussels airlines. Deze avond heeft dat spel trouwens al zijn nut bewezen voor een spelletje 'zwarte pieten' met de kinderen. Om de haverklap worden we voorzien van drank (water, frisdranken of alcoholische dranken). De maaltijd aan boord is lekker én warm. Het is sinds 8u30 geleden dat we nog iets aten dus de maaltijd smaakt ons geweldig: tortellini met kaas, een broodje met kaas en een wafel als dessert.

 
 Foto maaltijd heenvlucht

Halfweg de vlucht krijgen we de gelegenheid tax free te shoppen. Ook de tussenlanding in Hurghada verloopt vlekkeloos. Al bij al zijn we een half uurtje eerder in Zaventem dan gepland. De paspoortcontrole en ophalen van de bagage verloopt zeer snel waardoor we even later de dochter kunnen knuffelen. Blij haar en de schoonouders weer te zien. Bij thuiskomst was ons huis volledig aan kant, bloemen op tafel, pralines en een volle koelkast. Mijn ouders logeerden bij ons en pasten op de kinderen zodat we in alle vertrouwen en rust van onze reis konden genieten. Vanaf vrijdag namen de schoonouders deze nobele taak over.
Een bedanking aan hen alle 4 is dan ook zeker op zijn plaats, ook voor Nicolas die ons naar de luchthaven bracht, The Insiders en Club Med voor deze unieke ervaring en de mede-insiders voor de fijne compagnie!
Hopelijk tot een volgende keer....




Geen opmerkingen:

Een reactie posten