woensdag 12 juni 2013

Review Le Petit Marseillais douchegels


In onderstaand bericht volgt mijn eindoordeel over de douchegels van Le Petit Marseillais.
Gaandeweg heb ik 2 favorieten ontdekt: Ijzerkruid & citroen en Oranjebloesem.
Ook de andere 4 gels zijn heel positief onthaald maar qua geur steken de 2 bovenstaande er met vlag en wimpel bovenuit. LPM wordt hier dus zeker nog aangekocht. Ik ben ook benieuwd naar de douchegels voor mannen. Bij ons thuis neemt iedereen maar wat er in de douche voorhanden staat, maar toch het proberen waard.
Wat ik zo leuk vind aan de douchegel met ijzerkruid en citroen?
De geur, de textuur, het frisse gevoel en de geur die blijft hangen in de loop van de dag.
Bij de oranjebloesem is het ook overwegend de geur die me kan bekoren. Ik betrap er mezelf op dat dat voor mij de doorslag geeft voor de aankoop van een douchegel. Ook belangrijk vind ik of de geur blijft hangen. De douchegel framboos en pioenroos vind ik erg aantrekkelijk qua verpakking. Waarschijnlijk dat 'girly' roze kleurtje en het feit dat de pioenroos mijn lievelingsbloem is. Op het eerste zicht ruikt deze vrij fruitig en naar kauwgom maar bij gebruik wordt de geur veel subtieler en aangenaam. Ik ben zelf niet zo weg van de douchegel met amandelmelk maar de dochter vindt deze weer favoriet. De keuze van een douchegel is dan ook heel persoonlijk natuurlijk.
Lavendelhoning vind ik ook een revelatie. Ik waan me onmiddellijk in de Provence en de bijbehorende sferen die dat oproept. Hier vind ik de connotatie zuiderse sferen, vakantie en Provence meer dan geslaagd.
Voor ons zijn de LPM-douchegels allemaal geslaagd, met een lichte voorkeur voor een paar varianten. Testing van de douchegel voor mannen volgt nog!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten