donderdag 11 april 2013

Opname TV-commercial Vanish



Enkele weken geleden werd ik opgebeld door een Spaanse man met een bizar Franse tongval. Hij beweert me in opdracht van Vanish te contacteren voor de opname van een TV-commercial. Ik begrijp er niets van. Ik wist dat er via The Insiders TV-opnames gepland waren maar wist uiteraard niet dat ik daarvoor gecontacteerd zou worden. Na een mailtje aan The Insiders blijkt dat volledig te kloppen. Ik word nog diezelfde dag gebeld door de Brand Manager van Vanish België en voor ik het weet staan de volgende dagen én nachten in het teken van Vanish. Overtuigd van de werking van het product was ik al maar deelnemen aan een TV-spot is toch nog even wat anders. Waar een inschrijving bij The Insiders dus allemaal toe leiden kan...
Ik word gevraagd foto's van mezelf en mijn gezin door te sturen, foto's van mijn interieur, bergruimte, en word gevraagd een video-filmpje te maken. Zo gezegd, zo gedaan. Afspraken worden concreter en nog geen twee weken later staat er 16 man in mijn living om het spotje op te nemen. Als groentje in de business allemaal heel spannend. Productiehuis Dr. Film organiseert en coördineert de boel, Spanjaarden regisseren het geheel, de klant Vanish is ook van de partij. Draden, kabels, belichting, camera's en laptops vullen de kamer. De regisseur is een vriendelijke ietwat oudere man. Een échte Spanjaard. Ook de kinderen krijgen een rolletje. De zoon is in de wolken, de dochter iets minder. Ze moet ketchup morsen en dat vindt ze absoluut niet leuk. Uiteindelijk moet je er als actrice in spé iets voor over hebben natuurlijk! ;-)
Takes worden opgenomen, en nog eens opgenomen, en nog eens... 'Action' en 'cut' vullen de ruimte.  Volgens het productiehuis komen de spots op de commerciële zenders in zowel België en Nederland. Ik ben benieuwd naar het eindresultaat. Normaal gezien vanaf aanstaande maandag te zien.
We hebben nog heel wat leuke foto's genomen tijdens de opnames maar die publiceren we als de commercial op antenne is.
Onze eerdere blogposts over Vanish:
Vertrouw roze. Vergeet vlekken. Samen met Vanish en The Insiders.
Witter dan wit? Met roze? #Vanish

1 opmerking: